29 april 2016

Goda brunchen

Mat

 
Det är Fredag och det är en Fredag som jag är ledig.
Åh, vad jag gillar lediga dagar!
 
Jag har passat på att käka brunch som mamma bjöd på, och sedan har jag även passat på att ta sovmorgon. Vilket jag tyckte att jag var värd efter gårdagens tjohej.
 
Vi var ju i Danmark och på Louisiana med klassen igår, oh sedan avslutades det med restaurang och "after school" på en bar i Malmö, så kul!
 
Och vet ni?
 
Jag packade min väska och begav mig hemåt Klippan efter gårdagens tjohejsan, så jag hoppade av tåget i Klippan inatt och kunde därmed lägga mig i sängen hemma hos föräldrarna och få en extra dag hemma bland nära & kära (jag brukar ju bege mig mot föräldrar på helgerna som ni vet) 
 
Nu tillbaks till dagens brunch som mamman min bjöd på, hon bjöd på otroligt smaskiga och mäktiga Kesoplättar - så goda & ett nyttigare alternativ!
 
 
Reccept?
 
Kesoplättar - 1 portion
 
Du behöver:
1 Ägg
100 g Keso
0,75msk fiberhusk
1 nypa salt
 
Knäck 1 ägg och blanda ihop med 100g Keso (1/2 liten burk), 0,75msk fiberhusk och en nypa salt i en bunke - rör om till en slät smet.
(få en slät smet med alternativt en handmixer)
 
Låt sedan smeten stå ett tag, så den sväller.
 
Stek sedan lagom stora plättar med kokosolja!
 
- För att få ett matigare alternativ kan man som vi, alternativ toppa plättarna med skinka&ost&tomater och diverse kryddor innan plättarna svalnat.
 
Dessa plättar är otroligt goda, och passar såväl som brunch som till förrätt!
 
Nu ska jag starta dagens påhitt, vi hörs!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress