Så blev det julafton.
 
- I år, liksom förra, är det jag som står för juldukningen. Mitt tema för detta året är Loppis och återvinning.
Jag har valt att duka mitt julbord med en linneduk som bas, jag har sedan gjort en "löpare" av gamla såkallade väggbonader som jag fyndat för en spottstyvel på loppis. Jag tycker dessa väggbonader är fina, på rätt ställen, och bör förtjäna en andra chans.
 
 
 
 
 
 
Jag har köpt gamla glasflaskor och burkar och dekorerat med gran-grenar. Dekorativt.
 
 
 
 
 
 
Jag har lyckats få tag på gamla trådrullar i modell stor, och sedan satt i ljushållare - och vips, så är ljusstakar skapade. Återvinning.
 
 
 
 
 
 
Jag hade ett gäng gamla, indiska ljusstakar av stolsben ståendes i ett skåp, som jag självklart tyckte kunde komma väl till pass till denna dukning.
 
 
 
 
 
 
Udda tallrikar runt bordet, och ett spetsband runt servetten tyckte jag passade fint. Min syster har gjort namnplaceringarna.
 
 
 
 
 
 
Jag tyckte dessa bordplaceringar gjorda av toarullar var otroligt fina, söta och påhittiga. Gjorda av toarullar, äldre tapeter och pappper, band samt silkespapper.
 
 
 
 
Nu vill jag passa på att önska er en riktigt GOD JUL!
 
KRAM
Simon
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress