28 november 2016

Att ha en ledig kväll

mitt rum

 
Klockan är strax efter fem, 17:03 för att vara exakt. Utanför fönstret har mörkret kommit efter en fin dag med en sol som har visat sig. Innanför fönstren har stearinljusen tänds och mysbeslysningen är på. Jag försöker intala mig själv att jag skall hålla ledigt ikväll trots att flera måsten egentligen står på listan. Ibland må det vara bra att stilla sig själv och hålla ledigt även fast det är lätt att bli rastlös. Jag kanske skall passa på att kolla en film eller en serie? dricka en kopp med te och njuta av kvällen?  Bara vara?
 
 
Vad har jag haft för mig idag då?
-Jo, dagen startade med städning och lite julpiff. En rumsgran sattes i en korg och julstjärnor kom på plats. Ett inlägg i dagarna om det kan komma till pass. (om jag hinner hem innan mörkret faller vill säga?) Och inte nog med att det numera är städat och fint, så begav jag och mina farföräldrar oss till Malmö med stora flyttsläpen för att hämta hem ett par möbler jag inhandalt. Ett stort skåp med 12 luckor och en köpmansdisk ställdes i flyttsläpen innan vi begav oss hem igen. Vem behöver inte ett stort skåp med 12 luckor om inte jag. Sagt och gjort så står det nu i min atelje i väntan på att fyllas med grejer. Tjoho!
 
 
Nu skall jag som sagt försöka hålla kväll och ha en ledig kväll.
 
Kram,
Simon
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress