Jag är tillbaka.
- Tillbaka i Sverige är jag sedan i Fredags.
Och jag är numera även tillbaks efter 6dagar borta från de sociala medierna. Livet utanför mobil och dator har pågått, och webb och nät har därmed inte fått ta fokus. Livet, ni vet.
Ibland kan är det faktiskt vara skönt att släppa stressen över den plingande mobilen när man är mitt uppe i något. Att istället hålla fokus på det som pågår. Just nu, just då. 
Livet.
- Under dessa dagar jag, med hjälp av nära och kära fixat i min ateljè. Jag har fått min rosa köpmansdisk på plats. Som funkar utmärkt som någon typ av köksö. Stor gedigen och underbart fin. 
Det har målats och det har byggds, och andra grejer har även fixats.
 
 
-Historian om denna disk är faktiskt kul.
Jag har nämligen fått ta över den av min gammelmormor som hade den ståendes i ett uthus. Ett uthus som var fuktigt och hade gjort att det växte mossa på den. Den var därmed aningen "muggig".
Efter ombyggnad,rengöring och torkning med hjälp av min farfar så har resultatet blivit enastående. En unik köpmansdisk med massor av historia.
 
 
- Väggarna bakom köpmansdisken är målade med kalkfärg. Nämligen kalklitir och nyansen Emma. Nyans Emma är vacker, liksom de andra nyanserna hos Kalklitir.
 
 
På min fina bänk som numera tar  fokus har jag köpt ett helt gäng med clementiner (satsumas!?)  som jag äter för fullt vid denna årstid. Så goda. Jag har även köpt in dekorativt blomster som ger liv där på disken. Så det så.
 
Katarina

Vilka kloka ord,ja ibland är det så skönt att vara onåbar!
Vilken härlig köpmansdisk med ,så fin.
Tips,kika in på mariedahls lanthandel på instagram,mkt.fina grejer som inspirerar!
Tack o hej

Katarina

mariedal utan h ska det va....

johanna

Åh vart kommer den fantastiska skålen i från i svart och röd(?) ? :D hittar inte hur jag än söker haha.. Du är så grymt duktig på interdning!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress