19 januari 2017

Återblick på Grekland

Natur

 
 
 
 
 
 
Var beredd på bildbomb.
 
 
 
 
Det må vara Torsdag, och det må inte varit igår som jag var i Grekland. Men dagen till ära,  så har jag nu bläddrat bland mina bildgalleri och fick syn på bilder därifrån. Detta underbara Grekland, detta trevliga folk. Denna miljö.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Miljön runt vårt boende & stranden in på knuten.
 
 
 
 
 
Mysiga små gränder fanns det gott om.
 
 
 
 
 
 
Och, i detta underbara Grekland fann 2 personer kärlek och jag har fått vara med på denna resa, jag fick checka av på listan att skämma ut mig med en kamera i högsta hugg inför dessa för första gången.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag blev glad i det något öde men ack så fina hus som ses ovan.
 
 
 
 
 
 
 Jag blev vrålförälskad i dörren ovan. Dörren som jag hade kunnat ta hem utan att tänka på hur. Patinan, färgen och dess formspråk. Så mycket historia. Så underbar.
 
 
 
 
 
 
 
 
I detta fina Grekland fanns det fantastiska husfasader, fantastiska dörrar och fina miljöer. Tänk er modeplåtningar, tänk er.  
- Det kan även tänkas vara underbart med ett gäng härliga människor ihop med goda middagar, tända ljus och solnedgång.
 
 
 
 
 
Tänk er musik av gittar, skönsång och ett störtskönt gäng människor i denna solnedgång med höga och glädjande skratt.
 
 
 
 
 
 
Åh denna solnedgång, den glömmer man inte i första taget.
 
 
 
 
 
 
Vi träffade på denna trevliga kvinna som glatt ville vara med på bild när jag tvunget skulle fotografera den magiska dörren.  Dörrar fanns det gott om, underbart vackra var dem, dörrarna.
 
 
 
 
 
 
Det fanns störtfina och vackra innergårdar. Kolla grinden och kombon med de gröna växterna, underbart!
 
 
 
 
 
 
Och lika fina trägårdar fanns det, magiska. Det enkla möter detaljer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och tillbaks till stranden som runt knuten fanns, den var underbar. Ljus pudrig sand som omslöt torna, solnedgångar och fina vyer.
 
 
KRAM
 
Simon
 
Longevity - en blogg om hälsa

Otroligt fina bilder!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress