Då var luckorna på plats (luckorna jag visade i ett äldre blogginlägg). Känner ni igen det? I höstas köpte jag ett indiskt skåp på Udda Tina, som hade den perfekta storleken, den perfekta modellen utformligt, och det var dessutom otroligt vackert som det var. Men efter mycket funderande, så kunde jag inte låta bli att sätta mina egna fingrar på skåpet. Och därmed målade och gjorde jag om det. Jag var hos glasmästarn och fick isatt klarglas, samt spegelglas. Jag målade det i en turkos kulör från Panduro, en lackfärg för möbler ( Furniture Paint, turquoise) sedan återstod slipning i massor för patinans skull och slutligen vaxade jag hela skåpet med Clear Wax, Annie Sloan. Insidan målade jag vit och slipade även den, för vintage looken.
 
 
 
 
 
 
- Nu, för tillfället platsar skåpet perfekt i entren i ateljen. Några indiska krokar tar plats på väggen och är perfekta att hänga av jackan på, eller varför inte väskan och halsduken? mössan/hatten? På skåpet har jag placerat ett gäng gamla resväskor som även dem utger massor av förvaring. En gammal pall står brevid, och ger ett fint stilleben, samtidigt som den är perfekt att sitta på när man tar på skorna. Mattan på golvet kommer från Ellos, och den stora lyktan från INDISKA.
 
 
 
 
 
 
KRAM
Simon
 
Jessica

Hej Simon

Vad använder du för typ av färg när du skapar den "slitna" looken?

Vänligen
Jessica

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress