Nu skulle jag kunna "fläska på" med ett långt inlägg om att ha velat och funderat i Månader på vilken tapet som skulle väljas, vilken kvalitet och vilket märke samt prisklass. Vilka färger på färgkurvan som skulle gå i hand och vilka nyanser som skulle matcha samman "vitt eller sidenvitt?". Nu är jag som person inte av typen som går runt och funderar i Månader (vilket det inte är något fel på, om man gör)  Utan jag är ganska impulsiv och gör saker och ting väldigt spontant (både på gott och ont, haha! ). Jag tapetserade om på ett väldigt snabbt vis som var klart på endast 30min och dessutom kostade mig nästan ingenting. Hur bra alltså ?
 
 
 
 
 
 
Jo, jag hade  presentpapper från Panduro hemma (10meter för 69.-) som var över sedan inslagningarna i julas ( i matt nyans) som jag plötsligt fick en ide på, en ide som jag tidigare använt när jag stylade inför reportage i tidning och skulle ha annat på väggen inför fotograferingar.  Snabbt och smidigt tejpade jag upp presentpappret på väggen och en fondvägg vart gjord. Det håller kanske inte i all evighet, men det är ett snabbt sätt att förändra den lilla väggen som samtigt inte förstör underlaget. (tänk er på den lilla väggen i den avlånga hallen tex.) Och är perfekt om är som mig, som väldigt gärna förändrar ofta och lätt tröttnar på saker och ting. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den gamla delen från en tidigare pardörr är köpt på loppis och skall framöver förhoppningsvis bli en dörr till ett skåp, ljusslingan kommer från IKEA.
 
 
KRAM
Simon
 
 
Anonym

Vilket smart och snyggt tips.

Svar: Tack snälla!Kram
Simon
Simon Olsson

Emma

LOVE IT <3

Svar: Åh tack fina Emma!!Kram
Simon
Simon Olsson

Emma

Snyggt!!
Vad har du använt för tejp?

Svar: Tusen tack! vanligt tejp från Panduro! :) Men om man vill, funkar även dubbelhäftande tejp för att slippa synligt tejp. Men tänk då på att underliggande färg och tapet kan följa med.Kram!
Simon
Simon Olsson

Longevity - en blogg om hälsa

Tjusigt

Svar: Tack snälla!!! :)
Simon Olsson

Matilda

Men åh vad smart! Hade aldrig ens kommit på tanken att göra det själv haha. Här har jag gått i typ år(jag vet, helt sjukt) och letat efter den där PERFEKTA tapeten utan resultat (eller ok har hittat ett par men de har varit alldeles för dyra). Men med paketpapper behöver det ju inte vara perfekt, om jag inte trivs med det går det ju att bara rycka ner! Tack så mycket för tipset, får nog bli morgondagens projekt, att äntligen täcka den där slitna och skavda tapeten i mitt sovrum ☺️👍🏿👍🏿 Kram!

Svar: Meeen Yeey! Det är verkligen SÅ enkelt och man kan ju ändra hur ofta man vill, utan att man behöver få dåligt samvete över att ha spenderat allt för mycket pengar 😃😃 hur gick det med tapetseringen med presentpapper?
Simon Olsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress