Hej Torsdag!
 
- Efter en snabbfrukost med bästa birkan så hamnade jag i Helsingborg för att avverka en timme innan jobbet. Jag sov nämligen borta och inte hemma natten till ära, och kände att jag lika gärna kunde dansa runt med min blå resväska i Helsingborg istället för att åka tur-retur med tåget hem och tillbaks.  Jag kan ju nämna att jag nog är världskänd med min blåa resväska i hela Helsingborg (den hördes på kullerstenen).
 
-Jag passade på att lyssna på bra musik med bra feeling i mina lurar och promenerade en sväng. Det gicks längst stans gator med vackra byggnader på sidorna, det fachinerades av byggnadskonsten som förr var, liksom jag brukar fundera på dagligen.  - Hur underbart hade det inte varit att en gång i tiden själv få kliva in genom en gammal, rejäl port till ens bostad? Underbara sekelskifte!
 
 
-Jag promenerade längst hamnen och gick vidare mot stranden där ett äldre par avverkade sitt morgondopp: - Jag själv peronligen väntar nog ett tag till innan jag själv tar ett dopp i havet,  men ack fachineras jag av just detta vinterbadandet som ändå är. Kanske just  något sådant kan tas i tur i framtiden gåendes med en morgonrock och ett snabbt dopp.
 
Må fint.
 
KRAM
Simon
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress