Sommaren närmar sig med stormsteg.

- Växtligheten har börjat gro, börjat visa sig i träden och bland blommorna och inte minst bland plantorna där skott börjat träda fram. Ett tecken på kommande tid som komma skall.

- Och det är väl självklart att vi skall fira detta med bravur? Jag och vännen Lina med butiken WackyGoose har därmed gått samman i ett litet samarbete i just växtlighetens tecken.

- Hur kul? Hur spännande?

 
(Mina plantor ser redan vissna ut vid plantering!!)
 
Vi vet, liksom ni, att växter och grönska är bra, och om inte annat gör mycket i vår inredning eller som våra ätbara plantor, goda och bra för vår kropp.
 

- Vi har dock lärt oss att våra gröna fingrar inte är speciellt gröna som vi hade önskat. Därför går vi nu ut med en utmaning oss mellan vid namn #växtpatrullen. Utmaningen går ut på att lyckas hålla en planta vid liv. Att få något ätbart utifrån den. Att öva upp sina gröna fingrar att bli mer gröna.

- Här kommer därmed vår första uppdatering av flera, som i mitt fall blev jordgubbar. Jag skall lyckas få ätbara jordgubbar inomhus av dessa små plantor, lyckas hålla de vid liv. Hur jag skall lyckas är ännu en gåta, men jag skall lyckas. Plantorna skall bli större och frodigare och se mer levande ut, och självklart få ätbara jordgubbar. 

Vill ni hacka på? Hålla en planta vid liv och lyckas få något ätbart ut ifrån den? Tagga då #växtpatrullen på sociala medier, så hejar vi på varandra mot att få grönare fingrar, ett grönare och mer närodlat samhälle!

- Och har ni inte besökt Lina`s blogg, så gört! En vrålcool, inspirerande tjej med bra humor som jag har haft äran att följa i många år. Blogg HÄR

KRAM

Simon

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress