Då vart Fredagen kommen och i förmiddag vankas det reportage nere i min atelje, hur kul? Så om en strax skall jag bege mig mot ateljen och förbereda lite smått som kan tänkas vara nödvändigt. Lite snittblommor och lite piff så är vi helt enkelt i hamn, så att säga.
Växtlighet gör verkligen SÅ mycket och jag måste införskaffa mig endel då mina gröna fingrar tydligen inte varit de bästa på senaste.
 
- Jag måste ju även nämna att min matrumshörna har fått tillökning i form av pardörrar som gör att man numera kan glimta in i "växhuset" i ateljen där mitt bord står. 
 
 
Dessa dörrar har dessutom en rätt rolig historia som jag tänkte berätta för er:
 
- Jag har nämligen en förkärlek till just pardörrar och tänkte att ett nytt par inte hade varit heelt fel. Efter att ha spanat in dessa dörrar i grönt som satt på ett hus (Ja, ETT HUS!!!) och som verkade ha rätt mått samt rätt modell, så bestämde jag mig för att kontakta ägaren och se om de helt enkelt kunde tänka sig att sälja ytterdörren på deras hus: Sagt och gjort så blev jag lyckligt ägare till pardörren och dörren på huset förflyttades till mig och fungerar nu perfekt som detalj till min matrumshörna. Happy!  
 
Som ni förstår, är jag inte den blyga personen.
- Jag brukar säga att man aldrig skall sluta förvåna sig över mig. Tydligen blev Jag blev visst ägare av en dörr som satt monterad på ett hus, och som jag tyckte kunde passa bra hos mig istället.  Man kommer ju ingenvart om man inte vågar, ellerhur?
 
 
KRAM
Simon
 
 
Ulrika

Helt rätt inställning, så gjorde vi med ett hus och nu har vi bott i drömhuset i 17 år!!

Svar: Men åh! Precis, frågar man så vet man ju inte - och då hinner kanske någon annan före, grattis till huset 😍
Simon Olsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress