Det finns ställen och det finns STÄLLEN, det finns platser och det finns PLATSER.
 
-Jag har idag försökt skapa magi på en plats som jag är väldigt förtjust i, en plats där jag har fått tillåtelse att plåta och styla upp. En plats som dessvärre är under förfall, men som enligt mig är fantastisk. En plats med ett underbart läge, med fantastiska ytor och med stor potensial. Slitna plankgolv, patinerade väggar, handmålade takstuktraturer och höga lister. Den perfekta platsen att skapa magi på!
 
Golven var fyllda med glasbitar från fönstrens alla krossade rutor, gamla gardiner som blivit neddragna samt tapeter som släppt från väggarna. Det stod städning på schemat innan någon styling kunde påbörjas, en snabbstädning med sopkvasten och jag var redo att dra igång. 
 
-En liten före/efter syns nedan, så hejar ni!
 
 
Jag blev försälskad i detta rummets kulör på väggarna. En grön, skitig men ack så läcker nyans. Tänk er en sammetssoffa med kuddar, kaktusar och en stor lampa i taket i någon tygvariant som inte känns allt för "tung". Tjocka blockljus i olika storlekar ståendes i fönsterkarmen och en bra lista spelandes i högtalarna, tänk. Jag drömmer mig bort, gah!
 
 
Jag valde att blanda olika speglar i olika varianter men i en matchande färgskala, samt att använda överblivna böcker som väggkonst. Ett spik i varje hörn av böckerna och boken sitter fast, samtidigt som de blir dekorativa: Tänk er att fylla en hel vägg med böcker på detta vis, coolt!
-Eller varför inte göra en sänggavel om man gillar att läsa? Det tror jag bestämt att jag skall göra, trots att jag inte läser böcker speciellt mycket.
 
 
Ps, ni har väl inte missat det fina vädret som dagen till ära har bjudit på? Underbart. Det har varit styling, plåtning samt cykeltur denna Lördag, och sedan väntades det premiärgrillat när jag kom hem. En fin Lördag med andra ord.
 
KRAM 
Simon
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress