Och plötsligt blev matrumshörnan en skrivbordshörna i ateljen. Spontant och absolut inte planerat.
- Vad är det man säger? "förändring förnyar" och visst är det så, ommöblering och nya möjligheter ges, och jag kände mig för stunden nöjd. Jag hade en plåtning i ateljen igår. En fotograf fotograferade både mig "in action" och lite på just min "nya" skrivbordshörna.  Jag återkommer när detta projekt är officiellt, så kul! 
 
- Skrivbordet är i varje fall gjort av några bockar från IKEA (DIY-projekt!) som ni finner HÄR, som jag sedan har målat om i nyans "Duck Egg Blue" av märket Annie Sloan, ni finner den på Storegård som ni finner HÄR.  Som skiva har jag valt att använda mig utav gamla golvplank som jag och min far fann när vi skulle hämta ett skåp för länge sedan. Jag såg en hög plankor på "skåpsägarnas gård", och frågade helt enkelt om jag fick köpa dessa gamla, slitna och ruffiga golvplanken, vilket jag fick. Happy!!
 
 
 
 
 
 
Ovanför mitt nya skrivbord fick min Tine K taklampa med snäckskal ta plats, liksom de magiska ljusslingorna från IKEA som ni finner HÄR.  Bakom bordet har jag ännu hängande udda speglar, skolplanch och grejer från Indien och auktioner. Mattan på golvet har jag fått många frågor på, och den är faktiskt köpt via en kontakt, så dessvärre kan jag inte svara på vart den går att få tag på. Men jag vet att Odd Living har liknande som ni finner HÄR. Vill ni se mer av skrivbordshörnan? kolla nedan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den magiska lyktan i svart som står på bordet kommer ursprungligen från Marocko, och är köpt via bästa Udda Tina som ni finner HÄR. Butiken som för övrigt har det roligaste utbudet av prylar. Me like! 
Korgen på golvet kommer från NETTO och skrivbordsstolen från Trademark.
 
 
 
 
'
 
Må väl och ha en riktigt fin Lördag. Jag själv tänkte ta tag i lite städning och kanske börja kolla en ny serie!
 
KRAM
Simon
 
 
sofiasmode

Ååh det skrivbordet är ju såå fint! Hela stylingen är väldigt inspirerande :)

Svar: Vad glad jag blir!! Tack snälla ! :)
KRAM
Simon
Simon Olsson

Cecilia Andersson

snyggt!

Svar: Tack snälla!!
Kram,
Simon
Simon Olsson

Rockahappy - Konst & Styling

Så snygga bilder! :-)

Svar: Åh tusen tack!!!
Kram,
Simon
Simon Olsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress