Fullt schema, precis så som det skall vara. Imorgon väntas det jobb, och på Söndag beger jag mig mot Göteborg för ett trevligt mingel. Men det tar vi då ;)
Vill ni se lite av min (lediga) dag, idag? 
 
 
 
 
 
Klockan 05:30 ringde klockan och uret var så pass mycket att det var dax att stiga upp, stiga upp från den varma sköna sängen.  Att sängen alltid skall vara som skönast när det är tid att stiga upp? Konstigt detdär.
- Och varför jag tvunget skulle bege mig upp så pass tidigt kan ju undras, men jag har varit i Malmö idag. Och inte vilket besök som helst i Malmö, utan morgonen började med att jag var med och var morgonpogrammets gäst i radion och pratade om inredning, kreativitet, trend samt Superskaparna ihop med Susanne Fatah på Sveriges Radio, P4. Hur kul som helst.
 
Här hittar ni lite av intervjun på radion:
 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6638646
 
När radio-sändningen var klar, begav jag mig mot Expresso House för att inta en frukost. Det blev
lyxfrulle med både en Kyckling & Mozarella macka, samt en Jordgubb & vitchoklad Frapino, vrålgott!
 
 
 
 
 
 
Efter frukosten på Expresso House gick jag med raska steg mot Värnhem och Kirseberg för lite besök i mina gamla kvarter från min tid när jag var boende i Malmö. Fönstershopping och avcheckning.
 
 
 
 
 
 
Och när jag ändå var och spanade in mina gamla kvarter och områden, så passade jag på att ta en liten loppistur på ett av mina gamla hängställen, när jag bodde i just Malmö. Nämligen Emanaus i Kirseberg - bra priser och i perioder kul grejer! Jag lyckades fynda en mönstrad bomberjacka, woho! Att fynda saker och prylar på second hand är både bra för miljön, plånboken och även ett kul nöje (från min sida i varje fall)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter loppisbesöket traskade jag vidare, vidare för att hinna med en träff med en vän som jag inte hunnit träffa på länge. Vi passade på att mötas upp för en lunch och hinna med att prata ett par ord. Det blev vegetariskt och gott. Det må vara kul att hinna med sådant mellan varven av ett annars fullt dagsschema! Vi hamnade på Saluhallen i Malmö, ett fint och mysigt ställe, med stort utbud! Där byggnadens skal är bevarat, medans insidan är ny - detta på ett snyggt och bra sätt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag hann även med ett besök på Casa Marrakech på Östra Tullgatan 5, som jag tänkte visa mer av
imorgon. Men en tjuvkik kommer här
 
 
 
 
 
 
 Sen hoppade jag på tåget inför nästa inplanerade grej, och då stannde jag först en sväng i Hässleholm för att sedan åka vidare hem igen, hem och mot ett besök hos frisören. Hos frisören där mitt hår nu har fått en förvandling. Såhär kan helt enkelt en (ledig) dag hos mig se ut.
 
 
Nu håller jag dock Fredag.
 
 
KRAM
Simon
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress