Godmorgon Fredag, och gordmorgon på er!
 
- För någon vecka sedan hade jag en plåtning i min atelje där fotograf Mathilda hängde med mig i mitt kreativa. Jag tog som vanligt sakerna som det kom: det vill säga att jag inte riktigt hade planerat vad jag skulle göra denna dag och skapade av det jag hade hemma. Mitt huvud är ett kreativitetshuvud så ideer finns det gott om och flera på lager. Någon planering är därmed inget jag brukar göra: utan det kreativa bara kommer på löpande band och finns där helt enkelt.
 
- Hur är ni när det gäller kreativitet ? Måste ni spana på nätet eller i tidningar för inspiration? Eller ni "snappar upp" lite varstans och sedan bara har det?
 
 
 
 
 
 
Och vad gjorde vi då i ateljen denna dag som grymma Mathilda Ahlberg var och plåtade inför ett projekt?
- Jo, jag hade ett par gamla bockar från IKEA ståendes (ommålade för något år sedan i grönt) samt några gamla golvplank som jag lyckades förhandla mig till när jag och min far var och hämtade ett skåp. Där på gården var en hög med gamla rustika plankor från ett golv från ett uthus, och självklart skulle jag ha dessa plankor med mig hem. Vi lastade bilen full med dessa robusta brädor och jag har nu ett gäng för kommande projekt: Typ till ett bord om man plötsligt har en fotograf på plats och ett projekt skall göras.
 
 
 
 
 
 
Plankorna är sedan fästa med skruv: genom att skruva fast alla plankorna i en underliggande planka som håller alla samman på undersidan (hejar ni vad jag menar?) Brädskivan går därmed att plocka av vid transport, flyttning eller om man helt enkelt vill ha ett annat bord för stunden. 
- Ett enkelt bord av plankor och bockar, som de flesta kan göra!
 
 
 
 
 
 
Det stylades, det pyntades och det fixades. Musiken jammade i högtalarna och mitt nya bord tog form och blev ett perfekt skrivbord som ni ser mer av här. Vi skrattade, pratade ikapp och hade det allmänt trevligt. Och något som även det är väldigt trevligt är att Mathilda Ahlberg (fotografmathilda) är min kusin. Hur fint är inte det? 
 
 
 
 
 
Nu skall jag käka en god frukost och sedan bege mig mot jobb. Efter jobbet skall jag och en vän fixa brynen och sedan får vi se vad resten av kvällen bjuder på.
- Vad har ni på agendan denna dag?
 
KRAM
Simon
 
Ofelia

Snyygt! Nu blir man sugen på att ta tag på vårinredningen själv

Svar: Ja! visst är det så att man får ny energi nu när våren är på intågande <3
KRAM
Simon
Simon Olsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress