Skall vi vara lite kreativa? Idag var jag nämligen som jag berättat om i tidigare inlägg med i radio och har pratat kreativitet ihop med Johanna Zachhau i P4, radio Krisianstad. Och inte vilken kreativitet som helst, utan idag gick jag utanför mitt vanliga och pratade om vad man lätt, billigt och smidigt kan göra för kreativt med sina barn. För hur mycket pengar lägger man inte på dyrt pysselmaterial, och så har man något som funkar exakt lika bra i sina skåp? Engångsprodukter som kan användas, glasburkarna som står i kylskåpet och som sedan kastas. Varför inte använda det? Budget och bra för miljön!
 
- Jag gjorde ett gäng maskerad-masker av engångstallrikar i olika färger som passar såväl till barnkalaset som till vuxenkalaset. Enkelt och kan varieras i mängder!
 
 
 
 
Vad har jag då använt för att göra dessa enkla DIY-maskerad-masker ?
 
- Engångstallrikar
-Färger
-Glitterlim / eller lösglitter
-Lim
-Permanent penna
- Blomsterpinne
-Sax / hobbykniv
+ diverse dekorationer om så önskas
 
Beskrivning:
 
1: Rita ut önskad form samt ögon på en engångstallrik.
2: Klipp sedan ut formen+ögon.
3: Måla sedan formen i önskad kulör.
4: Gör detaljer med en permanent penna.
5: Dekorera med glitter + önskade dekorationer.
6: Fäst en blomsterpinne med smältlim på baksidan.
7: KLART!
 
 
KRAM
Simon
 
Karin B

Så coola masker!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress