Okej, jag skulle nog kunna checka in mig som samlare på ganska många olika saker. Allt från antika, slitna möbler som står och väntar på sin rätta plats i garaget till udda tallrikar och skålar från somrarnas alla loppisar. Men något som jag alltid har haft en förkärlek till, som inte tar allt för mycket plats som alla dessa möbler som jag har samlat på mig genom åren. Så är det speglar i alla former och storlekar.
- Alla dessa speglar som några av dem samsas på väggen nedan. Det sägs ju, att har man fler än 3, så är man en smalare - check, det är jag.
 
 
Speglar med fina ramar och fina patinerade spegelglas. Min tanke har inte varit att jag har varit just en samlare av speglar, men när jag kollar mig omkring så kryllar mina väggar av just udda speglar. Jag må väl inse att jag är en samlare. Vad samlar ni på?
 
- Min tanke är att  fylla väggen ovan med speglar. Jag får otroligt mycket inspiration av många äldre personers väggar som är fyllda med gamla fotografier, konst, tavlor och minnen. Minnen från resor, bilder på familj, ett konstverk från någon man träffat på. Historia som berättar. Min vägg blir fylld med speglar som jag genom åren samlar på mig.
 
KRAM
Simon
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress