Herrejösses! Jag måste ju börja med att meddela att jag är vidare i tävlingen i Superskaparna som går på Sjuan på Tisdagar klockan 21:00. Jag minns hur nervös jag var när jag stod där vid min arbetsbänk och dagens höjdare skulle utses och vem som skulle få lämna tävlingen skulle utses. Grattis Linda till att vara veckans Superskapare, och dessvärre fick ju grymma Ted lämna. Jag kämpar vidare i nästa veckas avsnitt (missa inte!!). En liten video av att jag fick  huvudvärk av min vikvägg som jag gjorde finner ni här.
 
Nu till något annat, men inom skaparområdet. Ett lätt och fiffigt DIY-projekt som jag har haft på senaste tiden, är att göra om gamla charmiga väggbonader till något nytt och modernt (nytänk?) Jag har sytt kuddar, jag har ramat in och gjort detaljer. Hur ofta ser man inte dessa i högar på loppisar, på second hands och i förråd? Jag tycker att dessa är vackra, och att de ofta bär på en historia med ett otroligt jobb och arbete som ligger bakom. Jag ville helt enkelt ruska fram nytt liv!
Varför inte sy en kudde eller flera, och ha i grupp?
 
 
 
 
 
Och av en stor modell kan en bänkkudde göras, eller?
 
 
 
 
 
 
Och om man inte vill pryda soffan, sängen eller bänken med dessa verk. Så blir det även otroligt läckert att klippa och rama in i valfri ram. Jag själv valde en stilren IKEA ram för att väggbonadens mönster skulle få ta fokuset. Samtidigt som det blir en fin kontrast mellan stilrent och mönstrat.
 
 
 
 
 
 
Även fint att ha flera ramar med olika mönster i grupp. Varför inte liksom? Tänk er till kalkade väggar med en hel drös med dessa.
 
 
 
KRAM
Simon
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress