3 februari 2017

DIY - FAT AV LOPPISFYND

DIY

 
 
 
 
 
 
Och så vart gårdgens loppisfyndade tallrikar, koppar, äggkoppar och ljusstakar uppiffade till något annat. Jag fick för mig att jag skulle göra fat på fot (foten gjord av ljusstakar, alternativt äggkoppar) Ett perfekt och enkelt DIY-projekt som inte kostar multum, och skapar ett roligt diskussionsämne vid bordet.  Kostnad 5-10:-/ stycket. Udda, kitschigt och roligt och kan varieras i massor. 
 
 
 
 
 
 
 
Tänk er dessa små fat på fot vid en dukning eller varför inte i grupp på buffebordet?  Smarrigt! Perfekt såväl till cupcaken, som till godiset!
 
 
 
 
 
 
Och när jag ändå vart i farten, så fick jag för mig att göra en blomhållare också, eller varför inte till sockerbitarna till kakbjudningen samt kaffekalaset?
 
 
 
 
 
 
Jag limmade samman allt med ett superlim anpassat för just porslin (detta finner man på tillexempel Panduro).  
 
 
 
 
 
 
Nu skall jag därimot bege mig mot jobb, och tagga igång inför kvällens Takida konsert i Helsingborg!
Vad har ni för planer denna Fredag?
 
 
 
KRAM
SIMON
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress