Jag får ofta frågor om jag saknar stadslivet, och det kan jag ju inte förneka att jag faktiskt gör. Jag saknar stadspulsen, att ha butiker runt husknuten, att köpa snittblommor på torget. Att kunna göra stan med dess restauranger, dess krogar, dess uteställen. Att kunna möta vänner över en god fika på en rad olika kafeer. Stadslivet, det gillar jag liksom det lugna som infinner sig på landet. Jag har förälskat mig i en stad, och vem vet vad framtiden har att erbjuda. Äventyr är alltid kul, och jag hänger helt enkelt med.
 
- Igår var jag som bekant i en stad som jag tidigare bott i, Malmö som jag i förra inlägget berättat om, och spelade bland annat in radio på Sveriges Radio P4. Under min tur i Malmö passade jag även på att besöka ett roligt place som jag handlade endel i när jag var boende i närheten. Nämligen Casa Marrakech på Östra Tullgatan 5. Vad passar inte bättre en Lördag som denna, att visa lite därifrån?
 
 
 
 
 
 
Kolla in kuddarna, titta in mattorna och kolla färgerna. Underbart. Jag älskar`t! Drömmigt fint och jag längtar tills dagen jag kanske har plats till en stor matta som ovan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hejar ni att detta är ett place som jag gärna hänger på? Snygg keramik till den coola dukningen, och fina detaljerna!
 
 
 
 
 
 
Allt från färgrikt till lite mer utan kulör.
 
 
 
 
 
 
Nu väntas det middag och ljusen är tända. Sedan blir det Mellomys och skönt Lördagshäng. Packningen inför morgondagen skall också hinnas med, då jag skall bege mig mot Göteborg. Det väntas inspirationsdag med Trendenser ihop med min vän Karin (kreativakarin) Längtar! 
 
 
 
KRAM
Simon
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress