Efter en liten loppistur under gårdagen som var, så fick min blick plötsligt syn på en hög med mattor. Det lade allt från trasmattor, till rya. Ryan möttes av plastmattor i en salig bladning, och mitt i allt, mötte min blick ett par orientaliska röda mattor med fina nyanser. Jag fick plötsligt ett sug efter att fylla en vägg med orientaliska mattor i ateljen, en vägg som jag numera skall hålla ögonen öppna efter mattor till. Tänk er orientaliskt i flera olika storlekar, olika modeller, men med liknande färgskala. Som ett lapptäcke.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så efter att jag och min bror var hemkommna efter gårdagens loppistur, och klockan hade sprungit iväg och blivit halv nio, så blev mitt sug efter att sätta upp dessa mattor för stort och den lugna Söndagskväll som var tänkt, blev istället en fixarkväll i ateljen. Jag menar, har man redan börjat tänka projekt i huvudet, så är man egentligen redan på plats. Sådan är jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har dessutom valt att hänga dessa mattor "bak och fram" och har baksidan framåt, då mattorna synkade bättre då. I taket har jag valt att hänga ett gammalt, paraply som passar perfekt som taklampa, eller dekoration.
 
 
 
 
 
 
Nu skall jag bege mig ut i skogen, en skogstur och bara vara. Filosofera och finna detdär lugnet som man endast finner ute i naturen. Älskade natur.
 
 
KRAM
Simon
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress