15 januari 2017

Mina indiska dörrar

Möbler

 
 
 
 
 
 
Det är Söndag, och det är en Söndag som projekt samsas med grannträff. Ett av mina nytillkomna projekt är ett par dörrar från Indien. Dessa indiska dörrar har ett tillhörande skåp som är under vidfixning. Men tills dess, står dörrarna fint och väntar bakom matbordet. Dörrarna har jag målat med en turkos färgnyans från Panduro, vid namn " Furniture Paint, turquoise ". Denna färg har jag tidigare inte jobbat med, och jag må säga att den har bra täckförmåga!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har sedan efter målning slipat luckorna rejält med grovt sandpapper för att få till en härlig, rustik vintage känsla. En ruff finish helt enkelt. Jag letar numera efter fina beslag i mässingsnyans som skall sättas på och som sedan matchar fint med den turkos-blå kulör som skåpet och dörrarna har. 
 
 
 
 
 
 
På bordet har jag ställt ett gäng turkosa vaser i udda modeller som tar upp de turkosa nyanserna som för övrigt finns i rummet. Vaser i liknande modell finner man på loppisar, och i diverse butiker. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Må fint!
 
Kram,
Simon
Erica G

Så grymt snygggt!! Grymt bra tips verkligen! Så läckert att jag inte kan sluta titta på dina bilder <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress