Hej finingar!
 
 
 
 
 
 
 Pojken på bilden må endast vara ringa 6år gammal och skall 17 dagar senare bli 7. Pojken på bilden är år  2005 nyligen inflyttad i sitt nya rum i det nya hemmet som då var grått med blåa knutar, på Rosenvägen 10.
 
- Rymden och de mörkblå väggarna var tydligen en impuls som endast något år senare skulle bytas ut mot ett rum med linnefärgade väggar med valnötsgolv och en altandörr som han drömt om länge, detdär rummet som han velat ha sedan inflyttning som helst skulle haft en fondvägg med medaljongmönster.
Pojken på bilden hade en hobby som i mångas ögon var annorlunda, och det var den för åldern. Han samlade nämligen på antikviteter och älskade att kolla på antikrundan. Och han hade dessutom ett stort intresse för att dansa loss i släktingarnas skåp, i sina äldre vänners skåp och att springa på loppis med dem i sin närhet. En förälskelse till att fynda fina saker för Månadspengen.  Det var tallrikar och kaffeserviser stämplat med Gustavsberg och Rörstrand med blåa och gröna och andra delikata nyanser och mönster. Såsterinner och brickor, och stort och smått i en himla blandning.Men allt med en gemensam nämnare, en nämnare som nämligen var att sakerna skulle vara fina att kolla på. Vackra saker.
 Pojken på bilden sade gärna till människor i sin närhet (både sådana som han kände eller ej) att de gärna fick höra av sig om de hade gamla fina pryttlar som de inte ville ha. Det kunde vara till kvinnan i kassan på ICA liksom personen som stod brevid och kollade på fotboll när pojken på bildens bror spelade.
Pojken på bilden önskade sig i 7års födelsepresent ett stort skåp, ett gammalt skåp som skulle fylla alla hans fynd från loppis och från dem i hans närhet. Pojken önskade sig ett skåp som han och hans älskade farmor&farfar vid födelsedag skulle åka och handla på Tyringe Förmedlingscentral. Det inköptes ett stort gediget skåp i Ek som länge inspekterades i affären innan det blev köp. Skåpet skulle vara perfekt och vackert. "Skulle skåpet i Ek köpas, eller skåpet med de skira frostade rutorna?" Vackert var viktigt.  Ek skulle dessutom tydligen vara ett rejält material inflikade hans farföräldrar och det blev en deal, en födelsepresent som skulle pryda rummet och hans vackra saker i alla de sorter.
 
 
 
 
 
 
 Herren på bilden, 6år gammal visade sig tydligen vara intressant för tidningen, och han fick en helsida i den lokala tidningen för sitt "udda" intresse.Den helsidan i tidningen skickade sedan pojken på bildens älskade mormor iväg till SVT. Antikrundan visade stort intresse.
En dag mitt i veckan begav hela pojkens familj och hans morföräldrar sig iväg på en färd mot inspelning med just Antikrundan. En tur som killen på bildens hela klass tyckte var väldigt spännande. Flera av vännerna skulle följa med till busshållsplatsen vid skolan för att vinka hejdå och lycka till.
En förväntansfull tur i bilen mot vad som komma skall var. Genom landskapet som var, och genom byarna och de gröna ängarna.
Väl på plats på inspelningsplatsen så var hela ligan i pojken på bildens sällskap vipgäster, och fick gå före den flera hundra meters långa kön. Ni vet, den långa, långa kön som syns på TV.  Flera personer blev sura och försökte stoppa när killen på bildens sällskap skulle gå före, ihop med kvinnan som mötte upp och skulle visa plats.Pojken på bildens bror ville gärna också synas en sväng i Tv-rutan, och flikade in nyfiket på en porslinsdocka som filmades några meter bort. Inspelning med pojken på bilden skedde med experten Bo knutsson, och en kappsäck fylld till bredden med muggar från sin gammelfarmor visades. Den då 7åringa pojken var stolt. Stolt att ha fått vara med i Tv, stolt över att ha fått träffa några av sina dåvarande idoler. Ni vet, Knut Knutsson, Anne Lundberg med flera.
Tänk, att få träffa dessa vid sin ringa ålder, att prata med "riktiga" proffs ;).
 
 
Pojken på bilden, 6år gammal, är jag, Simon. Och jag minns ännu idag hur ljus jag tyckte min röst var vid första anblick på Tv`n (haha!).  Det var 12år sedan, och mycket har hänt sedan dess. Jag har blivit 18 och mitt loppisintresse består. Våga vara du, våga göra det du vill.
 
 
 
 
 
 
Nu beger jag mig mot Stockholm ihop med älskade familjen, mot Meldofestivalen och övernattning på hotell. Peace and Love.
 
KRAM
Simon
 
 
maria

Hej va spännande jag kommer också ihåg den lilla killen. Jag älskar antikrunda missar den aldrig. Jag håller med dig man ska vara stolt och våga vara sig själv redan som liten. Kram och hoppas ni får det väldigt trevlig ikväll.

Agneta

Önskar dig och hela familjen en härlig helg/ Agneta

Veronica

Det är en ynnest att fått vara med på din resa genom livet med dina fina bilder. Jag har följt dig i många år och alltid varit fascinerad över din talang. Jag minns det där reportaget i tidningen när du var liten.
Jag blev förundrad över ditt sinne för färg och form i så unga år med din fantastiska inredning på ditt pojkrum. Tänk vilken lycka att få dig att styla hemmet 💝.
Det är så roligt att se dig i rutan och jag önskar dig all lycka i framtiden, det är du värd!

Emma

Haha såååååå underbart! <3 Heja dig - fortsätt göra din grej. Du är bäst på det!

Pia Lind

Pojken på bilden...precis som när jag träffade dig första gången. 😁 Konstigt att pojken på bilden numera är vuxen. Minns när jag fick kolla in på ditt rum och se några av alla dina fynd. 😁

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress