Yes! Det är Superskapar-Tisdag (Superskaparna, 21:00, kanal 7) och vad passar då inte bättre än just skapande här på bloggen? Ett av mina verk som jag inte har visat här är lampan i detta inlägget som jag har byggt ihop av gamla loppisfynd! Hur kul, hur ekonomiskt och hur miljövänligt?
 
- Jag var på loppis och fick syn på ett gammalt pelarbord med en väldigt vacker fot, men med en knagglig skiva "vad kan jag tänkas göra med den?efter några minuters funderande kom iden om att en golvlampa skulle kunna göras och pelarbordets-fot skulle helt enkelt få bli lampans eleganta hållare. Jag letade vidare efter mer material på loppisen som var för att få ihop min ide om en elegant, stor golvlampa. Och fick plötsligt syn på en 50-tals golvlampa i ett hörn, samt en IKEA-taklampa i plåt (ni finner liknande här). Jag byggde sedan samman alla delarna, och spraymålade den i svart och guld. Resultatet blev just en udda, elegant och stor golvlampa som passar såväl hemma som i salongen eller varför inte i foaljen på hotellet?
 
 
 
 
 
 
Och ni har kanske inte gått miste om att jag har blivit väldans glad i ljusslingor med glödlampor? Alltså dessa ljusslingor passar ö v e r a  l l t och skapar stämning. Jag har dem både i hela ateljen, i sovrummet och i matrumshörnan. Hur fina som helst och jag måste helt enkelt tipsa igen -  299:- IKEA och de heter SVARTRÅ och ni finner de HÄR
 
 
 
 
 
Och som sagt! Missa inte Superskaparna på Sjuan klockan 21:00 ikväll, för där ser ni mig. I Kvällens avsnitt bjuds det på spänning och aningen nervositet från min sida!
 
KRAM
Simon
 
Amanda

Det är första gången jag tittar in på din blogg efter att ha sett dig i superskaparna och på din instagram. Får jag ens säga hur avundsjuk jag är på dig och ditt hem/atelje? Det är ta mig fasen den vackraste stil jag sett. Jag har under 1 års tid sedan jag flyttade ihop med min pojkvän försökt att få fram denna typ av stil och har hittat mycket vackra "chalk" liknande möbler men de kostar ju skjortan... Lova mig att du lägger ut om du inte vill ha någonting längre. Jag kommer finnas här!!! Du äger.
Kram Amanda

Svar: Alltså vad jag blir glad av dina ord, så snällt! Sååå roligt att kunna inspirera! Ha det bäst! KRAM Simon
Simon Olsson

Rebecha

Snygg lampa!

Svar: Tack snälla!Kram
Simon
Simon Olsson

Kim

Som jag längtat efter pysselprogram! Såg förra veckans avsnitt och svor lite över att min lägenhet är för liten för att kunna ta in mer möbler att renovera upp! Ni är grymma!

Svar: Men vad kul att du gillar pogrammet, det lockar verkligen fram kreativiteten!!! kör på, även fast det lätt blir kaos på liten yta, haha!
KRAM
Simon
Simon Olsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress