Jösses! Igår hade jag min lediga dag som ofta hamnar mitt i veckan och inte på helgen, En dag där jag tänkte försöka göra ingenting. Ingenting som man ofta hör att endel gör. "Vad har du gjort i helgen? Jag har gjort ingenting". Nehepp, då skall jag också försöka ha en hel dag där jag gör ingenting. Det gick sådär om jag skall vara ärlig.  Jag blev som vanligt rastlös när jag försökte göra ingeting. Och spanade direkt efter ett projekt, vilket det finns gott om. "Skall jag bygga ett skåp av luckorna som jag har stående eller skall jag bege mig en sväng till skogen?  Stadstur? Plötsligt fick jag för mig att ge mitt sovrum en förvandling.
 
 
 
 
 
 
Mitt sovrum är långsmalt och har två stycken ingångar, en på varje kortsida ( det är ett gammalt omklädningsrum )  och det är därmed aningen svårmöblerat. Men med min rastlöshet i akt så ville jag helt enkelt möblera om och skapa något nytt där inne i sovkammaren. En gammal retro matta rotades fram i garaget och hängdes på väggen framför den ena ingången, och skapar därmed en cool sänggavel liksom den blir ett dekorativt verk och gör rummet mer lättmöblerat - nytta med nöje! Detdär med att hänga mattor på väggen är även ett tips för dig som vill slippa tapetsera om, och har en fräck matta liggandes. Det blir snabbt en stor väggdekoration som ger karaktär och fokus i sin omgivning.
 
 
 
 
 
 
Jag adderade ett gäng kuddar i matchande nyanser till mattan i linne, bomull samt sammet (Från Boel&Jan) och valde naturfärgade filtar, överkast samt lakan till övriga bäddningen (Filtarna kommer från Marocko, sängkläder från IKEA)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Brevid sängen fick mitt indiska, turkosa skåp ta plats. En favorit sedan länge och den skönheten kommer från butiken Bali (hemsida här). Den magiskt fina ljusstaken i mässing kommer från Udda Tina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad gör du på din "ingenting" dag? Jag fick för mig att göra en sovrumsförvandling på min.
Hur det såg ut innan, hittar ni här . Fint då, liksom mitt ständiga förnyelse humör är i akt.
 
 
 
 
 
KRAM
Simon
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress