Jag är tillbaks, tillbaks efter ett par dagar ledigt och efter ett par dagar på farande fot.
 
- Det har firats Valborg och det har umgåtts. Jag har varit utan både dator, kamera samt mobilt internet. Det har varit aningen skönt att kunna koppla bort samtidigt som jag har kännt en skam över att inte ha kunnat uppdatera som jag i vanlig ordning gör, dagligen. Men ibland måste man vara just bortkopplad och leva i nuet, leva och göra det man i vanlig ordning inte brukar. Släppa kontrollen och leva här och nu, just nu.
- Fundera, tänka och njuta.
 
 
Jag har i varje fall kunnat knäppa några bilder med min aningen spruckna men ack fungerande telefon.
 
- Jag och vännen S bestämde oss för att spontanbesöka Majbålet i Rydebäck som vart placerat mitt på stranden. På stranden som var fylld med människor, fylld med solstrålar och med en underbart vacker solnedgång. Det bjöds på ett magiskt fint väder som jag inte får nog av.  Människorna stod runt brasan och firade in att första Maj var på intpågande, att en ny tid är påväg. Endel hade köpt glass från den lilla kiosken i rosa med en golfbana brevid. En sommaridyll.
 
- Det var första gången jag var på Majbålet på stranden i Rydebäck, och jag kan hett tipsa er om att besöka, vare sig det skulle vara Majbål eller en sommardag med grillning och bad, så tror jag allt att det kan bjuder på magi.
 
-Tänk er en varm sommardag med hatt, en picknikfilt, grillade majskolvar och ett fint sällskap, underbart.
 
 
Jag och vännen S begav oss sedan in mot stan, in mot Helsingborg för käk. Vi hamnade på Hacket som serverar mat i succe.  Det var en fin kväll med fint sällskap som var helt oplanerad.
 
- Oplanerad, okomplicerad och fin.
 
 
Jag hoppas att ni också har haft en fin Valborg?
 
KRAM
Simon
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress